The purpose of this study is to determine the impact of tourism on social changes in the community in Tanjung Sakti Agrotourism, Lahat Regency. This study used a descriptive type with a quantitativ…
Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan produk media pembelajaran video animasi berbantuan aplikasi canva pada proses belajar mengajar materi simbol dan sila pancasila di kelas IV SDN 62 Palemb…
This research aims to determine the role of the community in motivating members to carry out entrepreneurial activities in the Sriwijaya Guppy Lovers community. This research uses descriptive resea…
Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan produk berupa media pembelajaran smart box untuk mata pelajaran Bahasa Indonesia materi unsur intrinsik cerita fabel pada kelas V SD Negeri 149 Palembang…
The purpose of this study is to develop an artificial intelligence-based animated video as a learning medium for the topic of evolution, aimed at Paket C students at SPNF SKB Kota Palembang, focusi…
This development research aims to produce a promotional media based on digital branding by utilizing social media. This research is a type of research and development (Research and Development) wit…
penelitian ini berjudul "Pengembangan E-LKPD Menggunakan Aplikasi Padlet Berbasis Project Based Learning Materi Hasil Kebudayaan Pada Zaman Logam Di SMAN 2 Palembang". Tujuan pada penelitian ini un…
Penelitian ini berjudul “Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Zoho Show Materi Prasasti Talang Tuo dalam Pembelajaran Sejarah di SMAN 13 Palembang”. Penelitian ini diterapkan kep…
The Importance of Mathematical Problem Solving Skills so that students can understand mathematical concepts deeply and flexibly, so that they can apply their knowledge in various problem-solving si…
This study aims to produce a product in the form of educational game learning media using the Canva application for writing short story texts material for Grade XI students at SMA Negeri 15 Palemba…
Penelitian ini dilatar belakangi dari permasalahan yang ada pada bidang pendidkan di zaman sekarang. Guru dituntut untuk dapat memanfaatkan kemajuan teknologi dalam pembelajaran di kelas. Studi ini…
Era digital menghadapkan dunia pendidikan pada tantangan sekaligus peluang, terutama dalam menciptakan media pembelajaran yang kreatif dan interaktif. Teknologi Augmented reality (AR) berbasis kera…
The development of digital scrapbook-based learning media in learning to write fantasy story texts aims to 1) describe the needs of teachers and students for digital scrapbook-based learning media,…
Pengembangan media Media pembelajaran magic box merupakan suatu perantara yang efektif digunakan untuk menyampaikan materi yang bersifat abstrak menjadi lebih konkret sehingga dapat dengan mudah di…
Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan modul elektronik materi menulis teks deskripsi berbasis kearifan lokal menggunakan aplikasi Articulate Storyline 3. Penelitian ini menggunakan metode pe…
This study aims to analyze the need for the product, produce a product in the form of an e-module, and conduct an expert validation test of the teaching material product in the form of an e-module …
Research has been conducted on the effect of cassava peel biochar (Manihot esculenta Crantz) as an adsorbent in phosphate wastewater. The research was conducted using an artificial phosphate soluti…
Penelitian ini bertujuan menghasilkan produk bahan ajar berupa modul elektronik materi menulis teks observasi berbasis kearifan lokal menggunakan aplikasi Book Creator bagi peserta didik kelas X SM…
Perkembangan teknologi pada saat ini sudah berkembang sangat meningkat, dengan adanya teknologi dapat membantu dalam setiap kegiatan apapun salah satunya penggunaan media audio visual yang bisa dig…
Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan media pembelajaran berbasis aplikasi Toontastic 3D dalam materi teks prosedur untuk siswa kelas VII di SMP Negeri 1 Talang Kelapa. Penelitian ini menggu…
This research aims to develop digital-based e-modules on Particle Kinematics material to improve student learning outcomes. The development model used is ADDIE (Analysis, Design, Development, Imple…
Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) IPA berbasis etnosains pada materi suhu dan kalor di SMP, dengan fokus pada kearifan lokal daerah Pagaralam. Pengemban…
The development of learning media on procedure text material based on the Renderforest application for class VII at SMP Negeri 2 Indralaya Utara has been carried out to fulfill previously existing …
ABSTRACT This study aims to develop an interactive learning media using the Baamboozle educational game, focusing on the material of reviewing fiction stories for eighth-grade students at MTs Neger…
The development of learning media based on the Animiz application on the advertising text material for class VIII of SMP Negeri 2 Indralaya Utara was carried out to produce a product for the develo…
This research aims to develop a STEM-based (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) E-Module on heat and thermodynamics to enhance students' critical thinking skills. The research method…
This study aims to develop interactive learning media based on educational games Educaplay that focus on news text material for grade VII students at SMP Negeri 2 Indralaya Utara. This study uses a…
This study aims to develop a fantasy story text learning media based on Animaker for class VII students at MTs Negeri 1 Palembang. The type of research used is a research with the Research and Deve…
Penelitian ini mengembangkan Media Pembelajaran Video Animasi Berbasis Artificial Intelligence (AI) Pada Materi Perubahan Wujud Benda Kelas IV di SD Negeri 157 Palembang bertujuan untuk mendeskrips…