There are various sources of information, one of which is mass media which is still very popular and survives in this era, namely television media. There are many shows and programs broadcast on te…
ABSTRACT Television and Digital Platforms have greatly influenced human life in this era. Likewise for the people of Ilir Barat Dua District, Palembang City at the convenience of watching. The purp…
Perkembangan ilmu pengetahuan dan informasi yang akurat dan tepat berbanding lurus dengan perkembangan teknologi dan komunikasi. Salah satu media telekomunikasi yang paling efektif dalam penyampaia…
YouTube media is a form of new media which is currently the most widely used in Indonesia in search of all things included entertainment. K-Pop is a form of the korean wave that is spreading rapidl…
The purpose of this research is to determine to find out how beauty standart and the meaning of beauty are explained in the reality show of Indonesia's Next Top Model from the position of subject, …
Penelitian ini berjudul “Pengaruh Efektivitas Iklan Layanan Masyarakat Tentang Covid-19 Di Televisi Terhadap Terhadap Penerapan Protokol Kesehatan Covid 19 Oleh Siswa Dan Siswi Di SMAN 6 Kabupate…
This study aims to find out whether or not there is an effect of exposure to free fire advertisements on television on the interest in downloading/downloading online game applications in SMP N 06 P…
Mass media is tools of communication is used by share on together, far and fast message or information on audience. Crash Landing On You is one of drama from south Korea which on romantic comedian …
Gojek is a technology company from Indonesia that serves transportation through motorcycle taxi services. Gojek has issued an advert for J3K: To Be Comfortable When Traveling Use Gojek which explai…
The purpose of this research is to determine the meaning and position of the audience from the three reader positions proposed by Stuart Hall through the two video series of Vice Indonesia edition …
Penelitian ini membahas mengenai bagaimana wacana dari isu kemiskinan yang disampaikan melalui media Podcast dan dengan unsur komedi. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan menggunakan…
Penelitian ini ditunjukkan untuk mengetahui bagaimana sebuah fenomena kemiskinan diproduksi dan digambarkan melalui media massa. Program siaran yang diambil merupakan program milik Trans Tv dengan …
Penelitian ini bertujuan untuk mengungkapkan visualisasi femvertising melalui unsur sinematik pada iklan Nike What Will They Say About You. Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif kualitatif…
Penelitian ini merupakan studi kasus yang dilakukan pada mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Sriwijaya Indcralaya dengan judul Pengaruh Iklan Televisi Fanta Versi Animasi terhadap Kesadaran Mere…
Skripsi ini berjudul “Hubungan Jenjang Pendidikan Formal dengan Perilaku Menonton Acara-Acara di Stasiun Televisi RCTI di Desa Teluk Lubuk Kecamatan Gunung Megang Kabupaten Muara Enim”. Dalam p…
Penelitian ini berjudul “Minat Masyarakat Perkotaan terhadap Tayangan Hiburan di Televisi, studi di kelurahan Sekip Jaya Kota Palembang”. Dalam penelitian ini permasalahan yang ingin dilihat ad…
Penelitian ini beijudul “Motivasi Remaja Menonton Siaran Televisi Lokal di Kota Palembang” mengangkat permasalahan tentang motivasi remaja menonton siaran televisi lokal yang ada di kota Palemb…
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar pengaruh endorser iklan di televisi mempengaruhi ibu rumah tangga di Kota Palembang terhadap minat beli Rinso Anti Noda. Hasil penelitian me…
Joy tea Green is a new variant of Sosro which needs advertisement to introduce and persuasive consumer. Based on the research of Association of National Advertising Inc. (ANA) has known television …
This study is a survey conducted on consumers of Wall ’s Magnum ice cream in Kecamatan Sukarame, Palembang, the title of the study is The Influence of Television Commercial on Consumer Behavior i…
The tight competition in market places make a good and effective Communications needed by every companies. One of them is by doing promotion strategy to make a perception about the product. Adverti…
Milton Chen adalah salah satu dari sekian banyak pemikir dengan wawasan luas dalam bidang televisi anak-anak. Dalam buku ini Chen memadukan pengetahuannya mengenai daya edukasional televisi anak-an…