This research aims to produce a learning media product in the form of a Monopoly game on the topic of integer arithmetic operations using the Teams Games Tournament (TGT) method in Grade VI of SDN …
Pengembangan media smart box berbasis digital untuk meningkatkan kemampuan berpikir kritis peserta didik pada materi fotosintesis bertujuan untuk mengetahui prosedur pembuatan produk, kevalidan, ef…
This research aims to develop a Powtoon-based learning media in writing descriptive text material for students at SMP Negeri 2 Belitang to help make it easier for students to understand writing goo…
This research focuses on developing interactive media based on the Canva application with a discovery learning model on animal classification material based on class V food types at SDN 11 Indralay…
Penelitian ini bertujuan untuk membuktikan pengaruh penggunaan media YouTube terhadap hasil belajar peserta didik pada mata pelajaran ekonomi di SMA Negeri 1 Pemulutan. Penelitian ini merupakan jen…
DEVELOPMENT OF YOUTUBE MEDIA IN LEARNING TO WRITE PROCEDURE TEXT IN CLASS XI SMA NEGERI 2 MUARA ENIM ABSTRACT The objectives of this development research are 1) to describe the analysis results of …
Penelitian ini bertujuan untuk membuktikan pengaruh media Articulate Storyline terhadap hasil belajar peserta didik pada mata pelajaran ekonomi di SMA Negeri 1 Pemulutan. Penelitian ini merupakan j…
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh penggunaan media canva terhadap motivasi belajar peserta didik pada mata pelajaran ekonomi kelas X tahun pelajaran 2021/2022 SMA Negeri 1 Pemuluta…
Penelitian ini bertujuan untuk membuktikan pengaruh media Portal Rumah Belajar terhadap hasil belajar peserta didik pada mata pelajaran ekonomi di SMA Negeri 1 Belinyu. Penelitian ini merupakan jen…
This study aims to produce audio visual media with pet themes that are valid and practical for group A kindergarten children. This type of research is development with the ADDIE model and modificat…
Development of powtoon animation learning media on flat wake materials in grade IV SDN 05 Indralaya. Aims to determine the quality of the product being developed. The type of research used is the A…
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh media permainan ular tangga terhadap hasil belajar siswa pada pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial di kelas IV SD Negeri 05 Indralaya. Metode ya…