Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh penggunaan media pembelajaran komik bertema nilai-nilai Pancasila terhadap motivasi belajar peserta didik di SMA Srijaya Negara Palembang. Penelit…
This study aims to determine the effect of using infographic learning media on student learning outcomes in Pancasila Education Subjects at SMP Negeri 50 Palembang. This study uses a quantitative a…
This study aims to (1) describe the results of the needs analysis, (2) describe the results of the design and product, and (3) describe the results of the learning media validation. This study uses…
This study aims to test the effectiveness of the snakes and ladders game media on students' cognitive learning outcomes in history subjects at SMK PGRI Tanjung Raja. Using a quasi-experimental meth…
Penelitian ini dilatarbelakangi oleh kebutuhan akan media pembelajaran yang lebih interaktif dan kreatif dalam mengajarkan bahasa Indonesia, khususnya dalam menyampaikan teks deskripsi sederhana un…
Penelitian ini bertujuan untuk: 1) menguraikan analisis kebutuhan guru dan siswa terhadap pengembangan media pembelajaran teks deskripsi berbasis Book Creator; (2) Menghasilkan rancangan pengembang…
This development research aims to produce video media as a medium for public education in Sakatiga Village Ogan Ilir Regency. This research is a type of research and development (R&D) Research and …
This research is entitled "Development of E-LKPD Assisted by Smart Apps Creator on Heat and Its Transfer Material for Elementary School Students." This research was conducted in grade V of Rantau P…
This study aims to produce valid, practical, and effective learning media in the form of animated videos based on characters who care about the environment for Pancasila Education subjects in junio…
This study aims to produce a valid, practical, and effective G-sites-based character education learning media assisted by Augmented Reality with the PBL model in Elementary Schools for student lear…
This study aims to determine the effect of the Uno Stacko game on the logical thinking ability of 5–6-year-old children at TK Kartika II-1 in Palembang City. The research used a quantitative pre-…
This study aims to determine the effect of using Wordwall media on students' learning motivation in the subject of Pancasila Education at SMA Negeri 1 Indralaya Utara. This research employs a quant…
Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan produk media pembelajaran video animasi berbantuan aplikasi canva pada proses belajar mengajar materi simbol dan sila pancasila di kelas IV SDN 62 Palemb…
Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan produk berupa media pembelajaran smart box untuk mata pelajaran Bahasa Indonesia materi unsur intrinsik cerita fabel pada kelas V SD Negeri 149 Palembang…
The purpose of this study is to develop an artificial intelligence-based animated video as a learning medium for the topic of evolution, aimed at Paket C students at SPNF SKB Kota Palembang, focusi…
This development research aims to produce a promotional media based on digital branding by utilizing social media. This research is a type of research and development (Research and Development) wit…
penelitian ini berjudul "Pengembangan E-LKPD Menggunakan Aplikasi Padlet Berbasis Project Based Learning Materi Hasil Kebudayaan Pada Zaman Logam Di SMAN 2 Palembang". Tujuan pada penelitian ini un…
Penelitian ini berjudul “Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Zoho Show Materi Prasasti Talang Tuo dalam Pembelajaran Sejarah di SMAN 13 Palembang”. Penelitian ini diterapkan kep…
The Importance of Mathematical Problem Solving Skills so that students can understand mathematical concepts deeply and flexibly, so that they can apply their knowledge in various problem-solving si…
This study aims to produce a product in the form of educational game learning media using the Canva application for writing short story texts material for Grade XI students at SMA Negeri 15 Palemba…
Penelitian ini dilatar belakangi dari permasalahan yang ada pada bidang pendidkan di zaman sekarang. Guru dituntut untuk dapat memanfaatkan kemajuan teknologi dalam pembelajaran di kelas. Studi ini…
Era digital menghadapkan dunia pendidikan pada tantangan sekaligus peluang, terutama dalam menciptakan media pembelajaran yang kreatif dan interaktif. Teknologi Augmented reality (AR) berbasis kera…
The development of digital scrapbook-based learning media in learning to write fantasy story texts aims to 1) describe the needs of teachers and students for digital scrapbook-based learning media,…
Pengembangan media Media pembelajaran magic box merupakan suatu perantara yang efektif digunakan untuk menyampaikan materi yang bersifat abstrak menjadi lebih konkret sehingga dapat dengan mudah di…
Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan modul elektronik materi menulis teks deskripsi berbasis kearifan lokal menggunakan aplikasi Articulate Storyline 3. Penelitian ini menggunakan metode pe…
This study aims to analyze the need for the product, produce a product in the form of an e-module, and conduct an expert validation test of the teaching material product in the form of an e-module …
Research has been conducted on the effect of cassava peel biochar (Manihot esculenta Crantz) as an adsorbent in phosphate wastewater. The research was conducted using an artificial phosphate soluti…
Penelitian ini bertujuan menghasilkan produk bahan ajar berupa modul elektronik materi menulis teks observasi berbasis kearifan lokal menggunakan aplikasi Book Creator bagi peserta didik kelas X SM…
Perkembangan teknologi pada saat ini sudah berkembang sangat meningkat, dengan adanya teknologi dapat membantu dalam setiap kegiatan apapun salah satunya penggunaan media audio visual yang bisa dig…