This research aims to determine the high or low level of learning motivation among students at SD Negeri 107 Jambi. This research uses descriptive quantitative methods. The data collection instrume…
Masa anak merupakan periode perkembangan yang cepat dan terjadinya perubahan dalam banyak aspek perkembangan. Pengalaman masa kecil mempunyai pengaruh yang kuat terhadap perkembangan berikutnya. An…
Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan Pengaruh Penggunaan Model Mind Mapping terhadap hasil belajar mata pelajaran IPAS kelas IV SD Negeri 05 Pemulutan. Penelitian ini merupakan jenis pene…
This research aims to develop flipbook teaching materials regarding the application of Pancasila values and determine manufacturing procedures and product validity, to improve the quality of learni…
This study aims to produce interactive gamification based learning media for the water cycle topic in fifth-grade elementary school science. This research employed the ADDIE development model, cons…
Penelitian ini bertujuan mengembangkan media pembelajaran interaktif berbasis Canva yang terintegrasi dengan Augmented Reality (AR) untuk materi gotong royong kelas IV SDN 14 Indralaya Utara. Metod…
Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan media pembelajaran berbasis Nearpod pada materi ide pokok untuk peserta didik kelas IV SDN 14 Indralaya Utara. Metode yang digunakan adalah penelitian p…
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui tingkat kemampuan teknik dasar permainan sepak bola siswa SSB Putra Sunda Kota Palembang. Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif kuantitatif de…
Penelitian ini bertujuan untuk merancang media pembelajaran berupa video animasi berbantukan Renderforest pada materi pengenalan energi di kelas III. Penelitian ini menggunakan model ADDIE mencakup…
Penelitian ini mengembangkan bahan ajar digital berbasis heyzine flipbook materi rantai dan jaring-jaring makanan di V SD Negeri 157 Palembang bertujuan untuk mendeskripsikan tingkat kevalidan dan …
Penelitian ini mengembangkan media pembelajaran boneka tangan pada materi menyimak dongeng pada kelas III SDN 1 Sukadamai dan mendapatkan hasil yang valid dan praktis. Jenis penelitian yang digunak…
This research aims to develop interactive media to help articulate the storyline of the human respiratory system material in class V at State Elementary School 239 Palembang and determine its valid…
Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan media video pembelajaran berbasis model contextual teaching and learning pada materi siklus air kelas V di SDN 129 Palembang dan juga bertujuan untuk me…
This research aims to determine the effect of Differentiated Learning on students' understanding of science Learning in Grade IV of Sekolah Dasar. This research is an experimental type of research …
This research aims to produce digital comic learning media products assisted by artificial intelligence in the teaching and learning process of cultural heritage materials in grade V of SDN 72 Pale…
This study aims to develop interactive infographic media that meets the needs of students, teachers, media, and instructional design, as well as to enhance the activity, motivation, and learning ou…
This research aims to develop Interactive Learning Media Assisted by Google Sites on Energy Materials and Energy Sources in Daily Life in Class IV SDN 05 Indralaya. The type of research used is Res…
This study aims to develop an interactive learning game based on the Bamboozle Platform for the topic of Light, Sound, and Their Properties for fifth-grade students at SD Negeri 5 Indralaya. The de…
This research aims to produce a learning media product in the form of a Monopoly game on the ecosystem material for fifth-grade elementary school students, which relates to the analysis of needs, v…
This study aims to produce a product in the form of Google Sites learning media that is oriented to the Problem Based Learning model for grade V Elementary Schools, which is related to needs analys…
Developmcnt of cducation is one of thc main pillars Dikdasmen Muhammadiyah movement, these asscmblies noble vision of education for the ummah and the nation. One of thc cfforts for thc devclopment …
This research produces flipbook-based teaching material products for learning science and science, Me and My Needs. The type of research used in this research is research and development. Flipbook-…
Penelitian pengembangan media ajar scrapbook gamifikasi untuk meningkatkan ekoliterasi siswa kelas V SDN 72 Palembang menggunakan model ADDIE bertujuan untuk mengembangkan media ajar scrapbook ekol…
This research aims to design AR-based magic card learning media on the topic of ethnic diversity and local culture, as well as to evaluate the feasibility and practicality of the media. This resear…
PENELITIAN INI BERTUJUAN UNTUK MENGHASILKAN PRODUK MEDIA PEMBELAJARAN KOMIK DIGITAL BERBANTUAN WEBSITE STORYBOARDTHAT PADA PROSES BELAJAR MENGAJAR MATERI ISU KEBERSIHAN LINGKUNGAN DI KELAS IV SDN 0…
PENELITIAN BERTUJUAN UNTUK MENGHASILKAN PRODUK MEDIA PEMBELAJARAN AR PADA PEMBELAJARAN IPAS KELAS V PADA MATERI “MENGAPA BENTUK PERMUKAAN BUMI BERUBAH-UBAH” YANG BERISI PROSEDUR PENGEMBANGAN, V…
ENGEMBANGAN BAHAN AJAR BERBASIS ARTIFICIAL INTELLIGENCE BERBANTUAN APLIKASI SOLAR SYSTEM SCOPE MATERI SISTEM TATA SURYA KELAS VI SDN 05 INDRALAYA MENGGUNAKAN MODEL ADDIE BERTUJUAN UNTUK MENGEMBANGK…
This study aims to develop an edutainment-based learning media called PATEN (Puzzle Transformasi Energi) for 4th-grade elementary school students. This media is designed to address the issue of low…
This study aims to produce a product in the form of digital teaching materials based on flipbooks on the cultural wealth of Palembang city in class IV of SD Negeri 222 Palembang, regarding the deve…