The Sriwijaya University Library

  • Home
  • Information
  • News
  • Help
  • Librarian
  • Login
  • Member Area
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}
Image of THE ANALYSIS OF CONSUMERS PURCHASING DECISION TOWARD THE PURCHASING OF ONLINE CLOTHING SHOP (STUDY CASE IN ECONOMIC FACULTY STUDENTS OF SRIWIJAYA UNIVERSITY)

Skripsi

THE ANALYSIS OF CONSUMERS PURCHASING DECISION TOWARD THE PURCHASING OF ONLINE CLOTHING SHOP (STUDY CASE IN ECONOMIC FACULTY STUDENTS OF SRIWIJAYA UNIVERSITY)

Martha, Elsa Diah - Personal Name;

Penilaian

0,0

dari 5
Penilaian anda saat ini :  

Penelitian ini dilakukan mengingat perkembangan dari teknologi menunjukkan respon yang tinggi terhadap berbelanja melalui internet atau biasa disebut belanja Online. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh dari variabel bebas yaitu customer Service (Xi), convenience orientation (X.2), dan access to wider choices of product (X3) terhadap purchasing decision sebagai variabel terikat (Y) pada toko pakaian online dan mengidentifikasi variabel mana dari ketiganya yang memberikan pengaruh paling signifikan. Populasi penelitian ini adalah mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Sriwijaya dimana sampel yang diambil adalah 150 mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Sriwijaya yang pernah berbelanja pakaian secara online. Teknik sampling yang digunakan adalah quota sampling dari non-probability sampling. Teknik analisis penelitian ini adalah dengan menggunakan analisis regresi berganda. Hasil penelitian menunjukkan bahwa ketiga variabel tersebut berpengaruh positif terhadap keputusan pembelian sebesar 80,5% sementara sisanya sebesar 19,5% tidak diteliti dalam penelitian ini. Tiga variabel dalam penelitian ini, yaitu customer Service, convenience orientation, dan access to wider choices of product memberikan pengaruh positif yang signifikan terhadap purchasing decision pada toko pakaian online dan variabel yang berpengaruh paling signifikan adalah convenience orientation. Kata kunci: Keputusan Pembelian, Layanan Pelanggan, Orientasi Kenyamanan, Akses ke Pilihan Produk yang Lebih Luas.


Availability
Inventory Code Barcode Call Number Location Status
1407001054T46852T468522014Central Library (Referens)Available but not for loan - Not for Loan
Detail Information
Series Title
-
Call Number
T468522014
Publisher
Inderalaya : Prodi Manajemen, Fakultas Ekonomi Universitas Sriwijaya., 2014
Collation
x, 81 p.: Ill., tab.; 29 cm
Language
English
ISBN/ISSN
-
Classification
658.834 07
Content Type
Text
Media Type
unmediated
Carrier Type
unspecified
Edition
-
Subject(s)
Customer Service
Manajemen
Specific Detail Info
-
Statement of Responsibility
HALIM
Other version/related

No other version available

File Attachment
  • THE ANALYSIS OF CONSUMERS PURCHASING DECISION TOWARD THE PURCHASING OF ONLINE CLOTHING SHOP (STUDY CASE IN ECONOMIC FACULTY STUDENTS OF SRIWIJAYA UNIVERSITY)
Comments

You must be logged in to post a comment

The Sriwijaya University Library
  • Information
  • Services
  • Librarian
  • Member Area

About Us

As a complete Library Management System, SLiMS (Senayan Library Management System) has many features that will help libraries and librarians to do their job easily and quickly. Follow this link to show some features provided by SLiMS.

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject

Keep SLiMS Alive Want to Contribute?

© 2025 — Senayan Developer Community

Powered by SLiMS
Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search