The Sriwijaya University Library

  • Home
  • Information
  • News
  • Help
  • Librarian
  • Login
  • Member Area
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}
Image of OPINI PUBLIK DI MEDIA SOSIAL : TRANSFORMASI PUBLIK FIGUR MENJADI ANGGOTA DEWAN PERWAKILAN RAKYAT REPUBLIK INDONESIA

Skripsi

OPINI PUBLIK DI MEDIA SOSIAL : TRANSFORMASI PUBLIK FIGUR MENJADI ANGGOTA DEWAN PERWAKILAN RAKYAT REPUBLIK INDONESIA

Rahmawati, Rizka - Personal Name;

Penilaian

0,0

dari 5
Penilaian anda saat ini :  

ABSTRACT Government own role important to public as leader , for one such as the People's Representative Council of the Republic of Indonesia, as institutions make laws and vote representatives people . This research aims to find out opinion public on social media related to transformation public figure becomes DPR RI. See exists a number of public figure contribute to public by occupying the position of DPR RI as well accompanied by phenomena a number party politics involved a number of public figure . This study looks at opinions public regarding the DPRI RI which has background behind as public figures for the period 2019 - 2024. Research methods used that is quantitative descriptive with analysis fill ( content analysis ) to see what is related to the content from public tweets on Twitter or X media. Through data crawling using Google Collaboratory 3009 tweets were found using keywords determined by the time filter 1 October 2019 – 28 November 2023. This data done categorization ( coding ) and analyzed using theory kriyantono to a number of category opinion public . This research finds related phenomena analyzed there is dominant category like opinion positive with a percentage of 57% or 1,727 tweets. There are other findings in this research the most dominant indicator found , like indicator agree submitted by the public after through a categorization process . Keywords : People's Representative Council of the Republic of Indonesia, Legislator, Opinion positive , Opinion Negative , Opinion neutral , Public , Public figure. ABSTRAK Pemerintah memiliki peranan penting terhadap publik sebagai pemimpin, salah satunya seperti Dewan Perwakilan Rakyat Republik Indonesia, sebagai lembaga yang membuat undang – undang dan wakil suara rakyat. Penelitian ini memiliki tujuan untuk mengetahui opini publik di media sosial terkait dengan transformasi publik figur menjadi DPR RI. Melihat adanya beberapa publik figur yang berkontribusi kepada publik dengan menduduki jabatan DPR RI serta diiringi dengan fenomena sejumlah partai politik yang melibatkan beberapa publik figur. Studi ini melihat terkait dengan opini publik mengenai DPRI RI yang memiliki latar belakang sebagai publik figur pada periode 2019 - 2024. Metode penelitian yang digunakan yaitu kuantitatif deskriptif dengan analisis isi ( content analysis) untuk melihat terkait dengan isi dari tweet publik pada media twitter atau X. Melalui crawling data menggunakan google colabboratory ditemukan 3009 tweet melalui keyword yang ditentukan dengan filter waktu 1 oktober 2019 – 28 november 2023. Data tersebut dilakukan kategorisasi (pengcodingan) dan dianalisis dengan menggunakan teori kriyantono terhadap beberapa kategori opini publik. Penelitian ini menemukan terkait fenomena yang dianalisis terdapat kategori yang dominan seperti opini positif dengan persentase 57% atau 1.727 cuitan.Temuan lain pada penelitian ini terdapat indikator yang paling dominan ditemukan, seperti indikator menyetujui disampaikan oleh publik setelah melalui proses kategorisasi. Kata kunci : Dewan Perwakilan Rakyat Republik Indonesia, Legislator, Opini positif, Opini Negatif, Opini netral, Publik, Publik figur.


Availability
Inventory Code Barcode Call Number Location Status
2407003139T144995T1449952024Central Library (Reference)Available but not for loan - Not for Loan
Detail Information
Series Title
-
Call Number
T1449952024
Publisher
Indralaya : Prodi Ilmu Administrasi Publik, Fakultas Ilmu Sosial dan Politik Universitas Sriwijaya., 2024
Collation
xv, 70 hlm.; ilus.; tab.; 29 cm
Language
Indonesia
ISBN/ISSN
-
Classification
324.7307
Content Type
Text
Media Type
unmediated
Carrier Type
-
Edition
-
Subject(s)
Prodi Ilmu Administrasi Publik
Strategi Kampanye
Specific Detail Info
-
Statement of Responsibility
KA
Other version/related
TitleEditionLanguage
STRATEGI KAMPANYE DUTA MAHASISWA GENERASI BERENCANA SUMATERA SELATAN MELALUI PROGRAM TRIAD KRR (KESEHATAN REPRODUKSI REMAJA) TAHUN 2019id
STRATEGI KAMPANYE LOVE MYSELF DALAM MENYUARAKAN ANTI KEKERASAN TERHADAP ANAK-ANAK DAN REMAJA PADA TAHUN 2017-2021-id
File Attachment
  • OPINI PUBLIK DI MEDIA SOSIAL : TRANSFORMASI PUBLIK FIGUR MENJADI ANGGOTA DEWAN PERWAKILAN RAKYAT REPUBLIK INDONESIA
Comments

You must be logged in to post a comment

The Sriwijaya University Library
  • Information
  • Services
  • Librarian
  • Member Area

About Us

As a complete Library Management System, SLiMS (Senayan Library Management System) has many features that will help libraries and librarians to do their job easily and quickly. Follow this link to show some features provided by SLiMS.

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject

Keep SLiMS Alive Want to Contribute?

© 2025 — Senayan Developer Community

Powered by SLiMS
Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search