The Sriwijaya University Library

  • Home
  • Information
  • News
  • Help
  • Librarian
  • Login
  • Member Area
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}
Image of PERENCANAAN DAN PERANCANGAN TAMAN KANAK-KANAK (TK) DAN SEKOLAH DASAR (SD) DI BANDAR LAMPUNG.

Skripsi

PERENCANAAN DAN PERANCANGAN TAMAN KANAK-KANAK (TK) DAN SEKOLAH DASAR (SD) DI BANDAR LAMPUNG.

Mukhyar, Adelia Denita - Personal Name;

Penilaian

0,0

dari 5
Penilaian anda saat ini :  

Pentingnya sebuah ruang untuk anak-anak dapat mengekspresikan diri sekaligus menjadi sebuah tempat untuk belajar merupakan sebuah dasar dari perancangan ini. Bagaimana anak-anak dengan umur spesifik 4-12 tahun dapat berinteraksi, berkreasi, dan bermain pada sebuah ruang dapat melatih perkembangan sensorik dan motorik. Namun kurangnya pemahaman secara luas mengenai ruang berdampak pada psikologi seseorang menyebabkan pemenuhan ruang tidak sesuai dengan standar yang ada. Fasilitas pada bangunan Taman Kanak-Kanak yang telah ada terkadang berbeda dari standar yang telah ditetapkan. Pemenuhan segala kegiatan dilakukan pada satu ruang yang sama, sehingga anak-anak tidak merasa berkewajiban untuk memiliki perilaku yang berbeda pada ruang tersebut. Padahal, umur 4-12 merupakan waktu yang sangat fundamental terhadap pembentukan karakter dan kepribadian anak. Sehingga arsitektur perilaku pada rancangan ini dapat berperan sebagai pengubah perilaku anak-anak yang disesuaikan dengan karakteristik mereka, serta sebagai kunci untuk memberikan kenyamanan untuk beraktivitas bagi anak-anak, bukan kenyamanan yang orang dewasa pikirkan. Ruang-ruang akan memiliki 3 poin utama, yaitu fleksibel, dimana ruang tersebut harus dapat mengakomodasi penggunanya dengan tidak kaku, seimbang, dimana sifat ruang untuk berinteraksi dan bagian ruang yang difungsikan minim berinteraksi dapat berdampingan, dan penerapan warna serta pola geometri sederhana untuk menstimulasi sensorik dan motorik anak. The importance of a space for children to express themselves as well as a place to learn is the basis of this design. How children with a specific age of 4-12 years can interact, be creative, and play in a room can develop sensory and motor skills. However, the lack of a broad understanding of space has an impact on a person's psychology causing the fulfillment of space not in accordance with existing standards. Facilities in existing Kindergarten buildings sometimes differ from the established standards. Fulfillment of all activities carried out in the same room, so that children do not feel obliged to have different behavior in that space. In fact, ages 4-12 is a very fundamental time for the formation of children's character and personality. So that the behavioral architecture in this design can act as a modifier of children's behavior that is adapted to their characteristics, as well as a key to providing comfort for children to do activities, not the comfort that adults think. Spaces will have 3 main points, namely flexible, where the space must be able to accommodate its users in a non-rigid, balanced manner, where the nature of the space for interaction and the parts of the space that function with minimal interaction can coexist, and the application of colors and simple geometric patterns to stimulate sensory and motor skills.


Availability
Inventory Code Barcode Call Number Location Status
2307004092T95421T954212023Central Library (Referens)Available
Detail Information
Series Title
-
Call Number
T954212023
Publisher
Indralaya : Prodi Teknik Arsitektur, Fakultas Teknik Universitas Sriwijaya., 2023
Collation
xii, 88 hlm.; Ilus.; 29 cm
Language
Indonesia
ISBN/ISSN
-
Classification
727.107
Content Type
Text
Media Type
unmediated
Carrier Type
-
Edition
-
Subject(s)
Prodi Teknik Arsitektur
Arsitektur Gedung Pendidikan Dasar
Specific Detail Info
-
Statement of Responsibility
MURZ
Other version/related

No other version available

File Attachment
  • PERENCANAAN DAN PERANCANGAN TAMAN KANAK-KANAK (TK) DAN SEKOLAH DASAR (SD) DI BANDAR LAMPUNG.
Comments

You must be logged in to post a comment

The Sriwijaya University Library
  • Information
  • Services
  • Librarian
  • Member Area

About Us

As a complete Library Management System, SLiMS (Senayan Library Management System) has many features that will help libraries and librarians to do their job easily and quickly. Follow this link to show some features provided by SLiMS.

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject

Keep SLiMS Alive Want to Contribute?

© 2025 — Senayan Developer Community

Powered by SLiMS
Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search