The Sriwijaya University Library

  • Home
  • Information
  • News
  • Help
  • Librarian
  • Login
  • Member Area
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}
Image of Penerapan Up Selling Dan Cross Selling Dalam Customer Relationship Management (Crm) Pada Gantri Minimarket

Text

Penerapan Up Selling Dan Cross Selling Dalam Customer Relationship Management (Crm) Pada Gantri Minimarket

NI WAYAN PRISCILA YUNI PRADITYA - Personal Name;

Penilaian

0,0

dari 5
Penilaian anda saat ini :  

Gantri Minimarket merupakan salah satu retail store yang belum menerapkan
strategi pada proses penjualan dan pemasaran produk sehingga mengalami
penurunan daya saing antar Penjual. Guna meningkatkan daya saing antar retail
store maka dibuatlah Penerapan Strategi Up-Selling dan Cross-Selling Dalam CRM
Sebagai Peningkatan Penjualan di Gantri Minimarket Strategi ini dibangun
berdasarkan metode pengembangan sistem waterfall menurut Sommerville (2011)
dengan notasi Diagram Konteks, DFD, ERD, dan bahasa pemrogramannya adalah
PHP serta MySQL sebagai DBMS. Hasil dari analisis yang dilakukan, Sistem
Penjualan dengan Penerapan Strategi Up-Selling dan Cross-Selling memiliki
beberapa kelebihan, diantaranya adalah mendukung proses penjualan secara online,
memberikan penawaran produk Cross-Selling dan Up-Selling, memberikan
informasi produk terbaru serta pemberian Diskon pada produk tertentu kepada
pelanggan yang telah melakukan pembelian. Selain itu sistem ini juga
menghasilkan beberapa laporan diantaranya adalah laporan transaksi, laporan
produk, dan laporan pelanggan sehingga memudahkan pemilik dalam melakukan
evaluasi untuk menerapkan strategi penjualan ke bulan berikutnya.


Availability

No copy data

Detail Information
Series Title
-
Call Number
-
Publisher
Indralaya : Fak. Ilmu Komputer., 2019
Collation
vii, 107 hlm. : ilus. + CD
Language
Indonesia
ISBN/ISSN
-
Classification
NONE
Content Type
-
Media Type
-
Carrier Type
-
Edition
-
Subject(s)
customer relationship management
Jurusan Sistem Informasi
Specific Detail Info
-
Statement of Responsibility
-
Other version/related

No other version available

File Attachment
Comments

You must be logged in to post a comment

The Sriwijaya University Library
  • Information
  • Services
  • Librarian
  • Member Area

About Us

As a complete Library Management System, SLiMS (Senayan Library Management System) has many features that will help libraries and librarians to do their job easily and quickly. Follow this link to show some features provided by SLiMS.

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject

Keep SLiMS Alive Want to Contribute?

© 2025 — Senayan Developer Community

Powered by SLiMS
Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search