The Sriwijaya University Library

  • Home
  • Information
  • News
  • Help
  • Librarian
  • Login
  • Member Area
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}
Image of Analisis konsepsi dan amalan pengajaran guru terhadap penyelesaian masalah matematik di Sekolah Menengah Atas, Palembang

Text

Analisis konsepsi dan amalan pengajaran guru terhadap penyelesaian masalah matematik di Sekolah Menengah Atas, Palembang

Cecil Hiltrimartin - Personal Name;

Penilaian

0,0

dari 5
Penilaian anda saat ini :  

Kajian kualitatif ini bertujuan menganalisis konsepsi dan amalan pengajaran dalam kalangan guru matematik Sekolah Menengah Atas (SMA) terhadap penyelesaian masalah matematik di Palembang.Seramai enam guru matematik SMA di palembang sebagai responden di pilih dengan Teknik persampelan bertujuan.Kaedah temu bual secara separa berstruktur dan pemerhatian digunakan bagi mengumpul data.pemerhatian terhadap guru di jalankan sebanyak tiga kali sesi pengajaran dan pembelajaran (pdp).Temu bual di jalankan sebelum dan selepas dan selepas bagi setiap sesi pdp. Menunjukan bahawa konsepsi guru terhadap penyelesaian masalah masih belum jelas. Konsepsi guru terhadap penyelesaian masalah bertambah baik setiap kali temu bual dijalankan. Kebanyakan guru menyatakan penyelesaian masalah merupakan aplikasi matematikbagi murid. Namun begitu, responden juga menunjukkan perubahan secara berperingkat dengan menyatakan penyelesaian masalah sebagai satu alat memahami konsep matematik yang baharu. Kebanyakan guru mengamalkan kaedah penyelesaian masalah terhadap murid secara berkumpulan dan mengambil masa yang lebih lama. Kaedah ini secara am dapat membantu murid menyelesaikan masalah. Kesimpulannya konsepsi guru terhadap penyelesaian masalah matematik mempengaruhi amalan pengajaran guru di dalam bilik darjah. Kajian ini memberi implikasi bahwa konsepsi dan amalan pengajaran yangdi pamerkan guru adalah sangat penting dan mampu membantu muri dalam mengukuhkan pembelajaran penyelesaian masalah matematik dan ini secara tidak langsung dapat meningkatkan kemahiran berfikir aras tinggi dalam kalangan murid.


Availability
Inventory Code Barcode Call Number Location Status
T00005371.307 598 16 Cec aCentral LibraryAvailable
Detail Information
Series Title
-
Call Number
371.307 598 16 Cec a
Publisher
Malaysia : Universiti Pendidikan Sultan Idris., 2016
Collation
xv, 309 hlm. : ilus. ; 30 Cm
Language
Indonesia
ISBN/ISSN
-
Classification
371.307 598 16
Content Type
-
Media Type
-
Carrier Type
-
Edition
-
Subject(s)
Metode belajar mengajar
Specific Detail Info
-
Statement of Responsibility
Cecil Hiltrimartin
Other version/related

No other version available

File Attachment
Comments

You must be logged in to post a comment

The Sriwijaya University Library
  • Information
  • Services
  • Librarian
  • Member Area

About Us

As a complete Library Management System, SLiMS (Senayan Library Management System) has many features that will help libraries and librarians to do their job easily and quickly. Follow this link to show some features provided by SLiMS.

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject

Keep SLiMS Alive Want to Contribute?

© 2025 — Senayan Developer Community

Powered by SLiMS
Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search