The Sriwijaya University Library

  • Home
  • Information
  • News
  • Help
  • Librarian
  • Login
  • Member Area
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}
Image of PENGEMBANGAN CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM) BERBASIS WEB PADA KLINIK DE LOUISA

Skripsi

PENGEMBANGAN CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM) BERBASIS WEB PADA KLINIK DE LOUISA

Khoirunnisa, Niken - Personal Name;

Penilaian

0,0

dari 5
Penilaian anda saat ini :  

Klinik De Louisa merupakan perusahaan yang bergerak di bidang kencantikan yang belum menerapkan strategi pada proses penjualan dan pemasaran produk sehingga mengalami penurunan daya saing antar Penjual. Penelitianan ini yaitu untuk mengembangkan Customer Relationship management berbasis web pada klinik De Louisa Yang sesuai dengan kebutuhan pengguna yang dapat memberikan kemudahan dalam penyediaan informasi, serta meningkatkan pelayanan terhadap pelanggan. Pada pengembangan sistem ini terdapat 3 aktor : admin, pelanggan dan owner. serta pendekatan terstruktur menggunakan alat bantu berupa DFD (Data Flow Diagram), ERD (Entity Relationship Diagram) dan pengembangan aplikasi web dilakukan dengan menggunakan perangkat lunak MySQL dan XAMPP. Penelitian ini menghasilkan website bagi klinik maka akan membantu menyelesaikan kendala dan hambatan yang ditemukan dalam proses pelayanan. Selain itu, CRM membantu Klinik De Louisa dalam kelancaran pemasaran dan promosi.


Availability
Inventory Code Barcode Call Number Location Status
2107004078T62795T627952021Central Library (Referens)Available but not for loan - Not for Loan
Detail Information
Series Title
-
Call Number
T627952021
Publisher
Indralaya : Prodi Sistem Informasi, Fakultas Ilmu Komputer Uniersitas Srwijaya., 2021
Collation
xii, 96 hlm,: ilus.; 29 cm
Language
Indonesia
ISBN/ISSN
-
Classification
005.360 7
Content Type
Text
Media Type
-
Carrier Type
-
Edition
-
Subject(s)
Program untuk Komputer Personal
Prodi Sistem Informasi
Specific Detail Info
-
Statement of Responsibility
MURZ
Other version/related

No other version available

File Attachment
  • PENGEMBANGAN CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM) BERBASIS WEB PADA KLINIK DE LOUISA
Comments

You must be logged in to post a comment

The Sriwijaya University Library
  • Information
  • Services
  • Librarian
  • Member Area

About Us

As a complete Library Management System, SLiMS (Senayan Library Management System) has many features that will help libraries and librarians to do their job easily and quickly. Follow this link to show some features provided by SLiMS.

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject

Keep SLiMS Alive Want to Contribute?

© 2025 — Senayan Developer Community

Powered by SLiMS
Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search